Efficiënt debiteurenbeheer met de Telefoon

Een goed debiteurenbeheer is heel belangrijk voor iedere onderneming. Vaak is het debiteurenbeheer een ondergeschoven kindje bij een bedrijf, maar wanneer je je debiteurenbeheer goed aanpakt kun je veel geld besparen. Hoewel je debiteurenbeheer veel tijd kost, kun je als je het goed aanpakt veel incassokosten besparen. Wanneer je een openstaande vordering uitbesteedt aan een incassobureau, dan moet je vaak een gedeelte van de openstaande factuur afstaan aan het incassobureau. De meeste incassobureaus leven immers van deze inkomsten.

De aangesloten incassobureaus van Incassobureau Selectie hanteren overigens een andere werkwijze. Bij deze incassobureau hoef je immers geen gedeelte van de openstaande factuur af te staan. De incassokosten worden immers doorberekend op de ingebreken gebleven debiteur. Daarnaast zijn er nog vele andere mogelijkheden bij de incassobureaus van Incassobureau Selectie. Wil je meer weten? Vraag dan offertes aan en kom in contact met de beste incassobureaus.

Terugkomend op het belang van een goed debiteurenbeheer: Hoe pak je dat nou eindelijk goed aan?

Vaak is de oplossing vaak makkelijker dan gedacht. Met de telefoon kun je immers al een hoop duidelijkheid krijgen van de niet betalende klant. Wanneer je belt met een klant kun je immers meer te weten komen over de reden dat de klant niet betaalt. Je krijgt zo meer inzicht in de persoonlijke situatie van de klant, waardoor je wellicht samen tot een oplossing kan komen. Per mail de klant laten weten dat hij moet betalen is onpersoonlijk en kan misverstanden in de hand werken. Pak dus de telefoon als je je debiteurenbeheer goed wilt beheren.

Wil je meer weten over het nabellen van klanten die nog niet betaald hebben. Bekijk dit handige stappenplan op http://www.creditexpo.nl/artikel/efficient-telefonisch-incasseren-openstaande-facturen/.